Węzeł ZRYW

Kiedy doczekamy się przejazdu pod torami na Węźle "ZRYW"

W ostatnich dniach PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisało umowę na modernizację linii kolejowej między Lęborkiem, a Słupskiem. W ramach inwestycji zostanie zmodernizowany dwozec w Słupsku oraz przystanki i perony na trasie do Lęborka. 

Inwestycja jest elementem modernizacji linii kolejowej 202 między Gdynią, a Słupskiem. Na trasie znajduje się również Wejherowo, które czeka od lat na kluczową inwestycję jaką jest Węzeł "ZRYW"

To kluczowa inwestycja z punku widzenia komunikacyjnego. Obecnie mieszkańcy Śmiechowa Południe muszą cofać się do przejazdu na ul. 12 Marca, by móc jechać w kierunku Trójmiasta. Miasto obecnie prowadzi prace po północnej stronie torów, jednak ten etap budowy Węzła "ZRYW" nie rozwiąże problemów komunikacyjnych po stronie południowej torów. Do pełnego sukcesu potrzebny jest wiadukt pod torami. Kiedy on powstanie? Tego jeszcze nie wiadomo. Jak podaje PKP ogłoszenie przetargu na prace na odcinku Gdynia Chylonia - Lębork jest planowane na I połowę 2024 r. 

Znając nasze realia i to jak długo trwają procedury przetargowe, na przejazd pod torami na Węźle "ZRYW" przyjdzie nam poczekać jeszcze kilka lat.